Yrityslahjoja laadulla

Laadukkaat yrityslahjat – Westerback Yritysmyynti haluaa myös palvella paremmin

Hyvä ja huoliteltu yrityskuva on tänä päivänä kaikille yrityksille aivan yhtä tärkeä asia kuin itse varsinaiset tuotteet tai palvelutkin. Vaikka lähtökohtana hyvän yrityskuvan rakentamisessa tuleekin olla aina varsinaiset tuotteet tai palvelut, ei hyvän yritysviestinnän merkitystä mielikuvien rakentajana enää aliarvioida, vaan tänä päivänä yritysviestintä nähdään yhä useammassa yrityksessä keskeiseksi osaksi yrityksen liiketoimintatavoitteiden, eli strategian toteuttamista. Yritysviestintä luo ja synnyttää sitä mielikuvaa, joka tuotteilla ja palveluilla viime kädessä vahvistetaan. Viestinnän ja mainonnan voima ostohalukkuuden synnyttäjänä on kuitenkin valitettavan lyhytkestoinen. Mikäli viestinnällä ja mainonnalla halutaan rakentaa kestäviä mielikuvia nykyisten ja potentiaalisten asiakkaiden mieliin, vaatii se viestinnältä tuhansia toistokertoja, systemaattista suunnittelua ja jatkuvaa uudistumista. Tässä suhteessa liikelahjat ovat yritysviestinnän yhtenä osa-alueena poikkeavia. Yrityslahja tai liikelahja on parhaimmillaan ikuinen. Ei mikään ihme, että yhä useammat yritykset painottavat nykyään kestäviä arvoja, laatua ja arvokkuutta liikelahjoja ja henkilöstölahjoja hankkiessaan. Yrityslahjan halutaan olevan pysyvä muistijälki antajastaan, unohtuvien mainosmielikuvien sijaan.

Yritysten henkilöstölahjoihin sekä palvelusvuosi- ja liikelahjoihin sekä arvokkaisiin PR-tuotteisiin erikoistuneen Kultajousi/Westerbackin yritysmyyntiyksikön myyntijohtaja Riku Helminen ymmärtää hyvin yritysten halun profiloitua uniikilla tavalla arvolahjojen avulla. Kilpailun kiristyessä jatkuvasti ja tarjonnan määrän lisääntyessä myös yritysten perinteinen viestintä on joutunut miettimään uusia keinoja erottuakseen kilpailijoistaan. Arvokellot ja pöytähopeat ovat toki aina olleet tapa palkita erimerkiksi vuosikymmenten ansiokkaasta palveluksesta yrityksen hyväksi, mutta tänä päivänä kultasepänliike voi olla yritykselle jopa strateginen liikelahjakumppani, jos näin voi ilmaista. Asiakkaiden vaatimusten kasvaessa myös liikelahjojen ja PR-lahjojen toimittajan on profiloiduttava uudella tavalla sekä tarjota yritysasiakkailleen niiden tarpeita vastaavia tuotteita ja kokonaispalvelua. ” Me voimme valmistaa räätälöityjä arvotuotteita yritysten omilla designeilla kultaseppien kanssa yhteistyössä”, Helminen toteaa Westerback yritysmyynnin palveluista asiakkailleen. ”Riipukset, kalvosinnapit ja muut hopea- ja kultatuotteet valmistetaan siten yritysten logoilla varustettuna. Arvokas ja ajaton riipus voi siten henkiä myös lahjan antavan yrityksen arvoja huomattavasti kauniimmin ja uskottavammin, kuin mihin esimerkiksi pelkkä mainonta pystyisi.”, Helminen kertoo.

Asiakkaan tarpeet tyylikkäämpään erottautumiseen ja yrityksenä profiloitumiseen ovat siten nykyaikaisen kultasepänliikkeen toiminnan lähtökohta. Yritysasiakkaille halutaan paitsi tarjota maailman parhaita tuotteita, sveitsiläisistä arvokelloista koruihin mutta myös edullisempia PR-lahjoja ja liikelahjoja esimerkiksi asiakkaiden muistamiseen. Paitsi ensiluokkaisella valikoimallaan profiloituu Westerback Yritysmyynti myös ainutlaatuisella yrityspalvelullaan. ”Kultajousi Oy:öön kuuluvassa Westerback Yritysmyynti-yksikössä otamme hoitaaksemme yritysasiakkaittemme koko liikelahjoja koskevan logistiikkaketjun.”, Helminen kertoo. ”Tuotteiden valmistus ja varastointi hoidetaan meidän toimestamme. Huolehdimme asiakkaamme puolesta myös lahjojen toimituksista asiakkaan haluamiin osoitteisiin. Myös arvokellojen huolto kuuluu palveluumme. Autamme asiakasta koko PR- ja profilointikonseptin toteuttamisessa”, toteaa Helminen.